3 Ağustos 2009 Pazartesi

Esti... Nereden¿ Büyükada ve Aya Yorgi'den...

Cumartesi temizlik sonrası çok yoruldum.. Akşam'da Ömür ve Teda bize geldiker gece 2'ye kadar oturup muhabbet etmişiz.. Pazar sabahıda 09:00'da nasıl uyandığımı hatırlamıyorum. Normalde öğlene kadar uyumam gerek :)
Hep beraber kahvaltıyı hazırladık. Kahvaltı sonrasında da Türk kahvelerimizi yudumladık.. Ömür ofisten arkadaşları ile Heybeliada'ya gidecekti 12:30 gibi bizden çıkıp Bostancu iskeleye indi. Bizde havuza gidecektik ama olmadı. Saatte 14:00'ü geçiyor.. "Kalk Byüküada'ya gidelim Teda" dedim. Duş alıp hazırlanıp bizde iskeleye indik :) 15:30 motoru ile Büyükada'ya gittik..
Meydana çıkarken seda büyük kornetleri görüp dondurma alalım dedi ama dönüşte alırız dedim. Bu sefer lokmacıyı gördü. ama dayanamadık lokma altık tabiii herzamanki gibi şerbetsiz tuzlusunu :)

Bisikletlerimizi kiraladık bir kimlik vererek.. Faytonlar vızır vızır... At kakası ve kokusu haricinde çok güzel bir yer :) evler, evlerin bahçeleri muhteşem.. 30.08.2009 tarihinde Nevra ve Yelda ile geldiğimden bu sefer Teda'ya ben rehberlik yapıyorum.. Efsane dizilerimden Hatırla Sevgili'nin çekildiği kulübü, Yesemin'lerin evinin önünde fotoğraf çektik. Elbette Ahmet'lerinde... Ama tadilat vardı evde. Dış cephede restorasyon yapılıyordu galiba...

Yolumuza devam elimde fotoğraf makinesi Teda'yı bisiklet sürerken çekiyorum :) Birbirimize gülüyoruz katıla katıla... Rahatsızsın sen diyor..

Yolu takip ederek Lunapark gazinosunun oraya kadar geldik. Ben ellerimi yıkadım ve istikamet Aya Yorgi Kilisesi ! Yavaş yavaş çıkıyoruz aşağıya inenler tip tip bakıyor.. Bir bayan "eminmisiniz kızlar o bisikletlerle bu sıcakta o yukuşu çıkmaya" diyor. Ürküyoruz tabii çok dik. Teda "çıkmayalım çok terleyeceksin zaten tiroid yoruyor fenalaşırsın" diyor. "yaaa delimisin yavaş yavaş dinlenen dinlene çıkarız inince dondurma yiyeceğiz buz gibi bunu düşün" diyorum. "Manyaksın sen" diyor. Bisikletle inen kıza "daha çok varmı" diyoruz. "yarım saat sürer bisikletle çıkmak hata 5kez oturdum çıkarken" diyor..
Biz ilk molamızı bir bankta verdik sonra güle oynaya yavaç yavaç çıktık bayağı.. Bir aile iniyor "daha çok varmı diyoruz" yine.. "yok az kaldı bakın kilise görünüyor" diyor. Ayaküstü muhabbet ediyoruz. "Gelmişiz bizde çok var sanıyorduk" diyoruz. Gülümsüyorlar.. Ellerindeki suyu bize vermek istediler çok terlediğimizi görünce.. İkimizde şaşırdık tabii beklemiyorduk hiç böyle birşey. Teşekkür ettik ve bisikletimizin sepetindeki suyu gösterdik :)
5dk.lık ciddi dik olan mesafeyi aştık be kilisenini önündeyiz.. Arkamızı döndük ki manzara muhteşem... İstanbul'u çok severim tatile bir yere gitsem 4.gün özlerim. bu güne kadar gelip bu manzarayı görmemekle hata etmişim dedim.

Bol bol fotoğraf çektik. Kiliseyede gireceğiz tabii. kapıda bir yazı "etek ve şal alabilirsiniz" şaşkın şaşkın bakıyoruz. İçeriden çıkan kadın Teda'nın şortunu gösterip böyle almazlar senin etek giymen gerek, sonra bana dönüp seninde şal alman gerek beni almadılar şal aldım buradan diyor. ben şalı sedada özenle seçtiği bir eteği aldı.. giymeye çalışırken ben kiriz halinde fotoğrafını çekiyorum o sinirler eteği çekiştiriyor :)
İçeride mumlar var inececik uzun uzun.. "Mumlar için gönlünüzden ne koparsa" yazısı dikkatimizi çekti.. Herhangi bir ücret yok! Zorlama yok! Biz iki mum aldık paramızı sandıkların içerisine bıraktık. Dileğimizi diledik :)

Dönüşe geçelim deyip bisikletleri aldık veeeeee aşağğğııııııı.... Yokuş aşağı inmek rüzgarı yüzünde hisstemek acayip zevkli :)

Küçüktur yolunu izleyip fayfonlara makas bile attım :))

Prinkipodan büyük boy külah dondurma alıp oturduk daha doğrusu sandalyelere yıkıldık.. Sonra bir porsiyon daha lokma yedik o sırada saate baktım ki 19:30 motorunu kaçırmışız :( Lokmacıya vapur kaçta dedim çıkartıp tarife kartı verdi ordan baktımki sadece 5dk.mız var ellerinize sağlık deyip teşekkür edip, koştura koştura iskeleye gittik.

Çok keyifli 5 saatlik ada turu süper oldu.. Hemde hiç hesapta yokken :)

Tek kötü tarafı sabah kalkması çok zor oldu..

Birde bir sonraki gezi de Heybeliada'ya..

İşte resimler...

Efsane dizimin çekildiği evlerden biri...

kilisede dileğimi dileyip mum yaktım...

Tarihi prinkipo dondurması :)