25 Eylül 2010 Cumartesi

Duydum - Gördüm

Sabah açık çayım ile gazetelere göz attım. Milliyet'in Cumartesi ekinde Şeyda Coşkun'u okudum. Kruvasan ile ilgili söylediklerine (TIK) inanamadım ki ben vişne reçeli ile ayıla bayila yerdim! an itibari ile yemeye son verdim :)

pasta börek çörek yemiyorum zaten uzun zamandır ama Suadiye'de Le Pain Quotidien açıldı. Nasıl gitmem o enfes reçellerden misss gidi çıtır çıtır ekmeklerden nasıl yemem :)

Hatta 2ay öncesinde tadilatı gördüğümde hemen Ömür'ü arayıp "Boncuukkkk Le Pain açılıyo Suadiye'de demiştim. NYC'de kahvaltılar, öğlen yemeklerinde veya kahve molalarında mutlaka uğrardık. Hala iç geçiriyorum koskocaman bir ekmek dilimindeki mozerella ve çıtır tavuk parçaları ve üzerinde pesto sosu, aromalı kahveleri düşünerek. Eee bir açılış yaparız kaynaklı boncuka ile artık.

Fırının kurucusu Türkiye'deymiş birde ekmek tarifi vermiş deneyeyim mutlaka..

Tam buğday ekmeği

Hazırlanışı MAYA: Önce ekşi mayayı hazırlayın. Yanda yer alan malzemeleri bir kap içerisinde iyice karıştırın ve yaklaşık 6 saat bekletin. Bu bekletme sırasında maya şişmeye başlar. İyice mayalandıktan sonra içinden 50 gram kullanmak ekmek yapımı için yeterli olur.

EKMEK: Bu 50 gram mayaya tarifteki un miktarlarını ekleyerek, içine su ve tuz da koyup iyice yoğurun. Eğer hamur katı olursa su ile açılabilir. Bu hamurun da en az 2 saat dinlendirilmesi gerekir. Dinlendirme işleminden sonra ekmeğinize istediğiniz şekli verip 180 derece önceden ısıtılmış fırında pişirmeniz tavsiye edilir.

Ekşi maya için:

-90 gram organik buğday unu
-80 gram deniz tuzu-120 ml su
-90 gram elma püresi

Ekmek için:- 120 gram organik buğday unu

-80 gram organik buğday unu (beyaz)
-80 gram organik çavdarlı buğday unu
-10 gram deniz tuzu-40 ml su
-50 gram ekşi maya

1 yorum:

  1. ağzımın suları aktı ist.a gelince gidilecek yerlere eklendi teşekkürler

    YanıtlaSil

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....