30 Mayıs 2015 Cumartesi

Gittim Gördüm - Safranbolu


Günübirlik Safranbolu'yu gezdik ailecek. Annem, babam ve halam ile... Biraz yorucu oluyor dönerken..

Sabah 05:00'te yola çıktık. Büyükçekmece'den Safranbolu 465 km. Yaşlılarla yolculuk zor azizim. Susmuyorlar :) sürekli bir konu var konuşacakları.

Babam eski usul de halen. "Haritamız yok nasıl gideceğiz biliyor musun yolu, çıkışları kaçırma, Ankara'ya götürme bizi " dedi. Baba artık harita tarih oldu navigasyon ve akıllı telefon var adresi yazıyorsun o sana yolu tarif ediyor" dedim. :)

Yolda Berceste'de birer çay içip mola verdik. Sonra yakıt alıp yola devam ettik. 3 saat 50 dk. da Safranbolu'ya geldik.

Gezip göreceğimiz yerleri, önce merkeze uzak yerlere gidip sonra eski çarşıda dolaşarak vakit geçirecek şekilde planladım.

Turist gruplarının yoğunluğuna uğramak istemiyorsanız Kristal Teras'a erken saatte gidin diyebilirim.

Safranbolu' da,

Görün,

  • Krsital Teras (Cam Teras),
  • İnce Su Kemerleri ve Tokatlı Kanyonu
  • Yörük Köyü (asla görmeden dönmeyin)
  • Hükümet Konağı
  • Saat Kulesi,
  • Cinci Han,
  • Hıdırlık Tepesi
  • Eski Çarşı

Yiyin / İçin

  • Yörük Sofrası / Gözleme
  • Bağlar Gazozu
  • Safran Çayı (Hıdırlık Tepesi)
  • Lokum /(İmren ve Safran Tat)
  • Safranbolu Simidi
  • Kadıoğlu'nda Sac Kavurma ve Pide
  • Arasta Çarşısı'nda Boncuk Kahvesi'nde Kahve (sunum çok güzel, dut şerbeti, lokum ve damla sakızı su ile ikram ediliyor mutlaka uğrayın)

Arasta Çarşısında ki dükkanlarda el emeği çok güzel ürünler satılıyor. Ben Derin'ime ve Melis'ime şile bezinden yapılmış ve işlenmiş birer elbise aldım. Annemde bizim ufaklıklara isimlerinin yazılı olduğu bileklik aldı.

Annem ve halam çok mutlu döndüler İstanbul'a.. Babam zaten dolaşmadı pek bizimle onu bir kahvede oturtup biz dolaştık. Sac kavurmayı yeyince onun keyfide yerine geldi.. Onların keyifli olması benim tüm yorgunluğumu aldı götürdü.

Annem ve Halam karar verdiler birde Edirne'ye götürecekmişim :)


Babam poz verip kaçanlardan.. Aşağısı biraz ürkütücü geldi :) 

Cam olan zeminin sallanması umurumuzda değil.. 

Yeşile doydum

Babam "evi alıp burada yaşarım" diyor

Kapı önü muhabbeti için yerler hazır 

Yörük sofrasında mutlaka gözleme ve baklava yiyin 

Hıdırlık tepesinden görünüm 

Meşhur safran çayı 
(Safranın 1gr. 25-TL'ymiş)

Arasta Çarşısı Boncuk Kahve

Arasta Çarşısı

Bi hayırlı olsununuzu alırım..
(Herkeşe benden çaaayyyy)
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

7 Gece 8 Gün İtalya.. Araba ile Roma’dan Milano’ya… / I.Bölüm

  Zamanında yazmadığım için şimdi tüm seyahatleri arkası arkaya yazacağım.. * Oldukça uzun bir yazı bölümlere ayırdım  7 Gece 8 Gün İtalya.....